В період з 16 листопада по 11 грудня в школі проводився місячник права. Метою проведення є:
· реалізація правопросвітницького проекту «Я маю право!»;
· активізація роботи щодо формування у дітей та учнівської молоді правової культури та ціннісного ставлення до себе й до інших;
· формування правової свідомості, системи правових уявлень і переконань у школярів;
· вироблення навичок відповідальної поведінки підростаючого покоління на основі сформованості превентивного світогляду, здатності супротиву до негативних впливів соціального середовища;
· прищеплення учням поваги до прав і свобод людини, забезпечення знання й виконання ними законів;
· підвищення рівня правової культури учнів;
· здійснення інформаційно-просвітницької та профілактичної діяльності, спрямованої на попередження вчинення правопорушень неповнолітніми, попередження асоціальних проявів серед школярів;
· виховання в учнів інтересу до активної суспільної діяльності в межах правового поля.
Всі заходи носять попереджувальний, запобіжний характер і спрямовані, насамперед, на вдосконалення здорового способу життя школярів, обрання ними правильної життєвої позиції. Правовиховна робота не обмежується рамками місячника правових знань, це цілеспрямована системна робота всього педагогічного колективу, яка проводиться щоденно і є невід’ємною складовою навчально-виховного процесу.
Толерантність – це перший крок до створення сучасного суспільства, в якому немає місця проявам будь-якої дискримінації та агресії, в якому назавжди зникне таке поняття як «приниження особистості» і ніколи не будуть засуджуватися власні переконання та обраний спосіб життя кожної людини. В рамках проведення тижня толерантності, учні школи знімали відеоролики «Бути толерантним це…», малювали газети, взяли участь в конкурсі найкращого есе на тему «Що означає бути толерантним». Було проведено виховні години «Всі ми різні. Всі ми рівні». Психологічною службою школи було проведено тренінгове заняття «Толерантність». Мета заняття: зрозуміти поняття толерантності, формувати толерантне ставлення до інших, виховувати спостережливість, уважність, чуйність до інших, розвивати адекватну самооцінку, розвиток групової єдності, дати можливість дітям оцінити ступінь своєї толерантності.
Ввічливість — одна з найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними. Ввічливість — це якість людини, яку вона виховує в собі сама. В рамках заходів місячника права було проведено виховні заходи «Бути ввічливим – це модно». Учні 4-х класів зняли відеоролик «Будь ввічливим».
З 1998 в Україні встановлено День пам’яті жертв голодоморів (у 2020 році — 28 листопада). Учні школи долучились до вшанування пам’яті жертв голодоморів. «ЗБЕРЕЖИ ПАМ’ЯТЬ. ЗБЕРЕЖИ ПРАВДУ». Було проведено виховні години , тематична виставка ,учні 10 класу підготували відеоролик «Пам’яті жертв голодомору».
З метою привернення уваги до проблем подолання насильства, учні спеціалізованої школи №96 долучились до акції «16 днів проти насильства», що проходила з 25 листопада по 10 грудня, мета якої – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок. Акція “16 днів проти насильства” — це нагода ще раз нагадати про існування цих проблем у суспільстві, підвищити рівень обізнаності дітей щодо усіх форм насильства, продовжити процес створення недискримінаційного простору для життя, розвитку і професійного зростання кожної людини.
В рамках проведення акції було організовано кінолекторії, виховні години , виставка газет на теми : « Стоп насильство» , «Ми проти булінгу».
В період з 25 листопада по 10 грудня було організовано акції «Долька доброти». «Подаруй чашку добра».
Шкільними офіцерами поліції було проведено виховні . Під час спілкування поліцейських з дітьми було порушене питання насильства, вони пояснили які види насильства бувать, розповіли про права і обов’язки учнів, батьків та вчителів у школі, хто за що відповідає, про порушення дисципліни та наслідки негативної поведінки на уроках.
Одним із завдань сучасної шкільної правової освіти є вміння здобувача освіти орієнтуватись у величезному потоці інформації. Навчити цього на уроці правознавства просто неможливо, тому в навчальних закладах району щорічно проводиться тиждень права, який включає в себе комплекс різноманітних форм позакласної роботи. Так, в рамках тижня ( 7 грудня 2020- 11 грудня 2020) були проведені заходи, спрямовані на забезпечення прав дитини та дотримання національних і загальнолюдських моральних принципів. Створено книжкові, тематичні виставки «Конституція України – гарант прав та свобод українців», «Конституційний захист прав, свобод людини, громадянина», «Правова література», «Що треба знати про право і закон», «Ти знаєш, що ти людина…», «День захисту прав людини» та ін. Оформлено стенди правових знань «Ми і право», «Закон та відповідальність», «Закон і ми». Проведено виставку малюнків «Країна моїх прав». Головна мета виставки полягає в тому, щоб привернути увагу у підростаючого покоління молодих громадян України до проблеми реалізації прав людини та дитини.
З метою підняття формування самосвідомості та відповідальності учнів, 7 грудня 2020 року, було проведено день самоврядування .
Вчителем правознавства Цибок А. А. були проведені уроки на теми: «Права людини понад усе» та «Конституційні права, свободи та обов`язки громадян України» для учнів 9-х класів.
Вчитель історії Кузнецова Н. А. разом з учнями 11 класу провела круглий стіл на тему: «Гельсінська група: боротьба за дотримання прав людини в УРСР». Учні проаналізували історичний досвід УГГ, адже, Гельсінська група була першою серед українських правозахисних організацій.
9 грудня з метою формування міжпредметних зв’язків та поглибленню правових знань учнів було проведено з учнями бесіди про плагіт та авторське право. Разом з вчителями інформатики Нікітіною М.І. та української мови Міненко С. О. учні 11 класу розробили буклети «Стоп плагіат», створили відео «Чесність запорука успіху».
10 грудня 1948 року Організація Об’єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людини – перший універсальний міжнародний акт з прав людини, що проголошує цивільні та політичні права і свободи особистості – рівність всіх перед законом, право кожного на свободу і особисту недоторканність, свободу совісті та інші. Ці та інші питання обговорювались учнями на Всеукраїнському уроці права.
Учні мають не лише знати свої права , але й мати навички їх користування. 10 грудня учні обговорювали та створювали правила свого класу.
Одним з найголовніших обов’язків людини – це допомагати іншим, адже якщо людина вміє співпереживати та допомагати , то й протиправних вчинків вона здійснюватиме набагато менше. З метою розвитку почуття відповідальності , співчутливості , 11 грудня в школі було проведено благодійну акцію «Твори добро, бро». Метою акції було зібрати подарунки для дітей хворих на аутизм, ДЦП тощо.
Вищезазначені заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивченні правознавства. Рівень ефективності проведених заходів був достатнім, що дало змогу розвивати творчі здібності учнів, поглиблювати та розширювати знання про їх права.
Робота по формування правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті.