Про організацію роботи з питань запобігання і протидії булінгу

Н А К А З

  28.12.2018                                                                                    №   379

Про  організацію роботи 
з питань запобігання і протидії
булінгу

На виконання  Закону України від 18 грудня 2018 року №2657-VІІІ « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України  щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа Міністерства освіти інауки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботиз питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-487 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.», відповідно до плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року (наказ МОНУ від 03.03.2016 №214) та з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу

наказую:

  1. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Бородіній О.В.:
    • Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вчителів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри, залучати до роботи представників Національної поліції України, Служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
    • 01.2019 ознайомити педагогічний колектив з проведеними у І семестрі заходами щодо запобігання і протидії булінгу. (Додаток 1)
    • До 11.01.2019 розробити та затвердити план заходів з питань запобігання і протидії булінгу (Додаток 2)
    • Провести оцінювання службових приміщень (роздягальні, туалетні кімнати, коридори) та шкільного подвір’я на предмет небезпеки.
    • Посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах.
  2. Класним керівникам 1- 11 класів
    • Припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.
    • Проводити виховні години з теми «Мобінг, булінг» за участю практичного психолога, соціального педагога. За згодою залучати шкільних офіцерів поліції, фахівців управління з питань захисту прав дітей.
    • Розповідати учням про наслідки насилля, цькування, про відповідальність за такі дії, формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчити, як захистити себе і допомогти іншому.
    • У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватися Методичними рекомендаціями щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей (додаток до листа Міністерства освіти і науки України   від 28.10.2014 року № 1/9-557).
  3. Практичному психологу Нікітіній М.І., соціальному педагогу Даниленко І.С.:
    • У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватися Методичними рекомендаціями щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей (додаток до листа Міністерства освіти і науки України  від 28.10.2014 року № 1/9-557).
    • Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вчителів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри.
    • Інформаційно-просвітницьку роботу серед дітей та учнівської молоді спрямовувати на формування стандартів позитивної поведінки та недопущення проявів шкільного булінгу.
    • До 01.02.2019створити консультативний пункт «Скринька довіри».
    • До 01.03.2019 провести анкетування про булінг  в класних колективах
    • До 01.04.2019 провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками дітей, схильних до протиправної поведінки.
    • Раз у семестр проводити моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти т а освітнього середовища шляхом опитування та анкетування, про результати інформувати на нарадах.
  4. Всім педагогічним працівникам проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу, інформаційно-просвітницькі заходи, невідкладно інформувати визначені законом органи про випадки насильства, що стали їм відомі.
  5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Бородіну О.В.

 

Директор школи                          Лариса ЖУК

 

З наказом ознайомлена:                               О. В. Бородіна

 

Додаток 1до наказу

від 28.12.2018 №379

Довідка

про проведені заходи щодо запобігання і протидії булінгу

у І семестрі 2018-2019 н.р..

 

Протягом І семестра 2018-2019 н.р. педагогічний колектив працював над питаннями щодо запобігання і протидії булінгу.

У вересні 2018р вібулось МО класних керівників, на якому було розглянуто питання «Ознайомлення з нормативно-правовими документами на 2018-2019 н. р Компетентності НУШ. Булінг: причини та шляхи подолання»

19 жовтня 2018 р. у спеціалізованій школі № 96 імені О.К Антонова шкільний офіцер поліції Полюхович Микола Миколайович  провів серію  занять з учнями. Проведені бесіди  для учнів 1-х, 6-х, 7-х, 8-х, 9-х та 10-х класів покликані запобігти конфліктам та правопорушенням серед школярів. http://school96.kiev.ua/content/zustrich-z-shkilnim-oficerom-policiyi

Шкільний психолог Даниленко І.С.підготувала тренінг «Назустріч один одному»  та провелв у  5-6 класах у жовтні-листопаді 2018. Шкільний психолог Нікітіна м.І. підготувала та провела у 8-9 класах бесіду з елементами тренінгу «Я та інші» у жовтні-листопаді 2018.

Цього року, Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», проходила в період з 26 листопада по 10 грудня 2018р..  Педагогічним колективом та психологом була активізована діяльність з метою посилення інформаційно-просвітницької роботи, яка направлена, в першу чергу на збільшення знань про всі форми насилля.  Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля» розпочалась з  конкурсу малюнків «Світ без насильства очима дітей»( 1-4кл ) та «Я проти насильства і булінгу» (5-7 кл ) та конкурсу відеороліків «Що зупинить гендерне насилля» та «СТОП булінг» (8-11 кл). Класними керівниками та класоводами було проведено виховні години: « Знай свої права», «Свобода та відповідальність», «Стоп насильство». У рамках акції   диспут «Конституція  та закони в нашому житті» та правовий аукціон у 9-их класах   та  тренінг «Толерантність та я» для учнів 7-8 класів якій підготувала та провела шкільний психолог Даниленко І.С. http://school96.kiev.ua/content/trening-tolerantnist-zaporoka-uspihu. Вчителем Кузнецовою Н. А.  для учнів 10-11 класу було проведено круглий стіл «Реалізація прав людини в сучасному українському суспільстві». В рамках заходу учні довели, що жодна людина не може бути позбавлена можливостей існувати та розвиватись як особистість. Було визначено права, які в жодному разі не можуть бути обмеженими. Серед учнів 7-10 класів було проведено анкетування «Чи комфортно мені в школі»

У рамках акції пройшов і семінар  класних керівників «Булінг, мобінг: причини, профілактика, рекомендації»

До міжнародного дня права, класними керівниками 1-11 класів було проведено Всеукраїнський урок права. http://school96.kiev.ua/content/mizhnarodniy-urok-prava-u-6-b-klasi  Учні переглядали мультфільми, презентації та в цікавій ігровій формі з’ясовували  свої права та обов’язки, що таке правила та для чого вони потрібні в суспільстві. Шкільний офіцер поліції та працівники прокуратури також  проводили різноманітні бесіди для того, щоб підвищити рівень правової обізнаності учнів. У підсумку заняття, учасники дійшли спільної думки, що без правил не можливе суспільство, а їх дотримання є особистою відповідальністю кожного. http://school96.kiev.ua/content/mizhnarodniy-den-prava

6 грудня 2018р. в школі — відбувся День шкільного самоврядування «Ми проти насилля, ми проти війни». Протягом дня у холі транслювалися відеоролики зняті напередодні лідерами, про учнівське самоврядування, гендерну нерівність і “НІ НАСИЛЛЮ”, “Стоп- булінг”. Для вчителів проводилися уроки англійської мови та тренінг “Ми проти війни, ми проти булінгу!”.Також, у фоє школи знаходився “Потяг миру”, де вчителі та учні могли поділитися своїми враженями та залишити побажання, школі, собі, країні. http://school96.kiev.ua/content/den-samovryaduvannya-0

22 грудня 2018 р.  Нікітіна М.І., практичний психолог школи виступила на педраді з темою «Булінг – причини та шляхи подолання» та ознайомила з закондодавством України про булінг, розповіла про види булінгу та надала рекомендації щодо виявлення та протидії булінгу.

 

ЗДНВР                                                                О.В.Бородіна

Додаток до наказу

від 28.12.2018 №379

 

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Директор школи

___________ Л.В.Жук

 

План заходів,

спрямованих  на запобігання та протидію булінгу,

на  ІІ семестр 2018-2019 н.р.

№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах 1-11 класи січень Психологи школи

Даниленко І.С., Нікітіна М.І.

2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

–      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

–   емоційних станів учнів;

–   дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах,  психологічна діагностика мікроклімату, згуртованості в класних колективах (соціометричне дослідження)

Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Класні керівники,

психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.

 

3 — діагностика та вивчення проблематики шкільного булінгу 5-11 класи січень-березень психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
  Інформаційно-профілактичні заходи
1. Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти травень Директор школи

Жук Л.В.

2. Ознайомлення з методичним кейсом  «Булінг в школі»

Створення бази методичних матеріалів «Профілактика шкільного булінгу»

Психологи школи Вересень-жовтень психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.

 

3. Створення пам’яток:

«Протидія булінгу», «Правила безконфліктного спілкування», «Пімятка успішного спілкування»,

«Поведінка в конфлікті»

«Конфліктогени та їх види»

1 – 11 Упродовж семестру Психолог школи

Нікітіна М.І.

Даниленко І.С.

4. Контроль стану попередження випадків  булінгу Нарада при директорі березень Директор школи

Жук Л.В.

5. Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогіч-ний колектив Травень Психолог школи

Нікітіна М.І.

Даниленко І.С.

6. Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогіч-ний колектив Упродовж семестру ЗДНВР Бородіна О.В.
7. Виступ на педраді 25.03. 2019 р. «Булінг у школі: аналіз та шляхи подолання»

 

Педагогіч-ний колектив березень Бородіна О.В. заступник директора, Нікітіна М.І. психолог
8. Бесіда з шкільним офіцером поліції «Стоп булінг» 5-8 кл квітень ЗДНВР Бородіна О.В.
9. Бесіда з шкільним офіцером поліції «Стоп булінг» 9-10 кл березень ЗДНВР Бородіна О.В.
10. Виховні години за планом роботи класних керівників на теми: «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Допоможи собі, рятуючи інших», «Стережись! Бо, що посієш то й пожнеш», «Про стосунки в учнівському середовищі»,  «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» «Кібербулінг! Який він?». 1-11 кл Упродовж семестру Класні керівники
  Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти  
1. Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 Упродовж семестру Класні керівники 1- 4 кл
2. Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-11 Упродовж семестру Класні керівники
3. Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» 9-11 Січень Педагог-організатор

Слободянюк А.С.

4. Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії 1-11 Упродовж семестру Класні керівникиучителі літератури, історії
5. Круглий стіл лідерів учнівського самоврядування «Протидія булінгу в дитячому середовищі» 5-11 березень Педагог-організатор

Слободянюк А.С.

6. Цикл бесід з елементами тренінгу «Основи безконфліктного спілкування» 5-9 січень- березень Психологи школи

5-6 класи Даниленко І.С.

7-9 класи Нікітіна М.І.

7. Бесіда з елементами тренінгу «Конфлікти та шляхи їх подолання» 5-9 квітень-травень Психологи школи

5-6 класи Даниленко І.С.

7-9 класи Нікітіна

8. Перегляд тематичних кінофільмів з подальшим обговоренням і розробкою пам’ятки по протидії булінгу. 9-11 Березень-ківтень психолог школи Нікітіна М.І.

Соціальний педагог

Даниленко І.С.

   Психологічний супровід  
1 Діагностика стану психологічного клімату класу

(за запитом)

1-11 Упродовж семестру психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
2 Спостереження за стилем спілкування між здобувачами освіти під час навчального процесу

(за запитом)

1-11 Упродовж семестру психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу (за запитом) 1-11 Упродовж семестру психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу (згідно плану роботи психологів) 1-11 Упродовж семестру психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
  Робота з батьками  
 
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини (за запитом) 1-11 Упродовж семестру психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» 5-7 Січень – березень Психолог школи

Нікітіна М.І.

4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки Упродовж семестру ЗДНВР Бородіна О.В.