Н А К А З
28.12.2018 № 379
Про організацію роботи
з питань запобігання і протидії
булінгу
На виконання Закону України від 18 грудня 2018 року №2657-VІІІ « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа Міністерства освіти інауки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботиз питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-487 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.», відповідно до плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року (наказ МОНУ від 03.03.2016 №214) та з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу
наказую:
- Заступнику директора з навчально-виховної роботи Бородіній О.В.:
- Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вчителів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри, залучати до роботи представників Національної поліції України, Служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
- 01.2019 ознайомити педагогічний колектив з проведеними у І семестрі заходами щодо запобігання і протидії булінгу. (Додаток 1)
- До 11.01.2019 розробити та затвердити план заходів з питань запобігання і протидії булінгу (Додаток 2)
- Провести оцінювання службових приміщень (роздягальні, туалетні кімнати, коридори) та шкільного подвір’я на предмет небезпеки.
- Посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах.
- Класним керівникам 1- 11 класів
- Припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.
- Проводити виховні години з теми «Мобінг, булінг» за участю практичного психолога, соціального педагога. За згодою залучати шкільних офіцерів поліції, фахівців управління з питань захисту прав дітей.
- Розповідати учням про наслідки насилля, цькування, про відповідальність за такі дії, формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчити, як захистити себе і допомогти іншому.
- У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватися Методичними рекомендаціями щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей (додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 року № 1/9-557).
- Практичному психологу Нікітіній М.І., соціальному педагогу Даниленко І.С.:
- У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватися Методичними рекомендаціями щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей (додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 року № 1/9-557).
- Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вчителів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри.
- Інформаційно-просвітницьку роботу серед дітей та учнівської молоді спрямовувати на формування стандартів позитивної поведінки та недопущення проявів шкільного булінгу.
- До 01.02.2019створити консультативний пункт «Скринька довіри».
- До 01.03.2019 провести анкетування про булінг в класних колективах
- До 01.04.2019 провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками дітей, схильних до протиправної поведінки.
- Раз у семестр проводити моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти т а освітнього середовища шляхом опитування та анкетування, про результати інформувати на нарадах.
- Всім педагогічним працівникам проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу, інформаційно-просвітницькі заходи, невідкладно інформувати визначені законом органи про випадки насильства, що стали їм відомі.
- Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Бородіну О.В.
Директор школи Лариса ЖУК
З наказом ознайомлена: О. В. Бородіна
Додаток 1до наказу
від 28.12.2018 №379
Довідка
про проведені заходи щодо запобігання і протидії булінгу
у І семестрі 2018-2019 н.р..
Протягом І семестра 2018-2019 н.р. педагогічний колектив працював над питаннями щодо запобігання і протидії булінгу.
У вересні 2018р вібулось МО класних керівників, на якому було розглянуто питання «Ознайомлення з нормативно-правовими документами на 2018-2019 н. р Компетентності НУШ. Булінг: причини та шляхи подолання»
19 жовтня 2018 р. у спеціалізованій школі № 96 імені О.К Антонова шкільний офіцер поліції Полюхович Микола Миколайович провів серію занять з учнями. Проведені бесіди для учнів 1-х, 6-х, 7-х, 8-х, 9-х та 10-х класів покликані запобігти конфліктам та правопорушенням серед школярів. http://school96.kiev.ua/content/zustrich-z-shkilnim-oficerom-policiyi
Шкільний психолог Даниленко І.С.підготувала тренінг «Назустріч один одному» та провелв у 5-6 класах у жовтні-листопаді 2018. Шкільний психолог Нікітіна м.І. підготувала та провела у 8-9 класах бесіду з елементами тренінгу «Я та інші» у жовтні-листопаді 2018.
Цього року, Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», проходила в період з 26 листопада по 10 грудня 2018р.. Педагогічним колективом та психологом була активізована діяльність з метою посилення інформаційно-просвітницької роботи, яка направлена, в першу чергу на збільшення знань про всі форми насилля. Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля» розпочалась з конкурсу малюнків «Світ без насильства очима дітей»( 1-4кл ) та «Я проти насильства і булінгу» (5-7 кл ) та конкурсу відеороліків «Що зупинить гендерне насилля» та «СТОП булінг» (8-11 кл). Класними керівниками та класоводами було проведено виховні години: « Знай свої права», «Свобода та відповідальність», «Стоп насильство». У рамках акції диспут «Конституція та закони в нашому житті» та правовий аукціон у 9-их класах та тренінг «Толерантність та я» для учнів 7-8 класів якій підготувала та провела шкільний психолог Даниленко І.С. http://school96.kiev.ua/content/trening-tolerantnist-zaporoka-uspihu. Вчителем Кузнецовою Н. А. для учнів 10-11 класу було проведено круглий стіл «Реалізація прав людини в сучасному українському суспільстві». В рамках заходу учні довели, що жодна людина не може бути позбавлена можливостей існувати та розвиватись як особистість. Було визначено права, які в жодному разі не можуть бути обмеженими. Серед учнів 7-10 класів було проведено анкетування «Чи комфортно мені в школі»
У рамках акції пройшов і семінар класних керівників «Булінг, мобінг: причини, профілактика, рекомендації»
До міжнародного дня права, класними керівниками 1-11 класів було проведено Всеукраїнський урок права. http://school96.kiev.ua/content/mizhnarodniy-urok-prava-u-6-b-klasi Учні переглядали мультфільми, презентації та в цікавій ігровій формі з’ясовували свої права та обов’язки, що таке правила та для чого вони потрібні в суспільстві. Шкільний офіцер поліції та працівники прокуратури також проводили різноманітні бесіди для того, щоб підвищити рівень правової обізнаності учнів. У підсумку заняття, учасники дійшли спільної думки, що без правил не можливе суспільство, а їх дотримання є особистою відповідальністю кожного. http://school96.kiev.ua/content/mizhnarodniy-den-prava
6 грудня 2018р. в школі — відбувся День шкільного самоврядування «Ми проти насилля, ми проти війни». Протягом дня у холі транслювалися відеоролики зняті напередодні лідерами, про учнівське самоврядування, гендерну нерівність і “НІ НАСИЛЛЮ”, “Стоп- булінг”. Для вчителів проводилися уроки англійської мови та тренінг “Ми проти війни, ми проти булінгу!”.Також, у фоє школи знаходився “Потяг миру”, де вчителі та учні могли поділитися своїми враженями та залишити побажання, школі, собі, країні. http://school96.kiev.ua/content/den-samovryaduvannya-0
22 грудня 2018 р. Нікітіна М.І., практичний психолог школи виступила на педраді з темою «Булінг – причини та шляхи подолання» та ознайомила з закондодавством України про булінг, розповіла про види булінгу та надала рекомендації щодо виявлення та протидії булінгу.
ЗДНВР О.В.Бородіна
Додаток до наказу
від 28.12.2018 №379
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Директор школи
___________ Л.В.Жук
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу,
на ІІ семестр 2018-2019 н.р.
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | 1-11 класи | січень | Психологи школи
Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
2 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:
– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – емоційних станів учнів; – дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах, психологічна діагностика мікроклімату, згуртованості в класних колективах (соціометричне дослідження) |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Класні керівники,
психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
|
3 | — діагностика та вивчення проблематики шкільного булінгу | 5-11 класи | січень-березень | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1. | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | Батьки здобувачів освіти | травень | Директор школи
Жук Л.В. |
2. | Ознайомлення з методичним кейсом «Булінг в школі»
Створення бази методичних матеріалів «Профілактика шкільного булінгу» |
Психологи школи | Вересень-жовтень | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І.
|
3. | Створення пам’яток:
«Протидія булінгу», «Правила безконфліктного спілкування», «Пімятка успішного спілкування», «Поведінка в конфлікті» «Конфліктогени та їх види» |
1 – 11 | Упродовж семестру | Психолог школи
Нікітіна М.І. Даниленко І.С. |
4. | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | березень | Директор школи
Жук Л.В. |
5. | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогіч-ний колектив | Травень | Психолог школи
Нікітіна М.І. Даниленко І.С. |
6. | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогіч-ний колектив | Упродовж семестру | ЗДНВР Бородіна О.В. |
7. | Виступ на педраді 25.03. 2019 р. «Булінг у школі: аналіз та шляхи подолання»
|
Педагогіч-ний колектив | березень | Бородіна О.В. заступник директора, Нікітіна М.І. психолог |
8. | Бесіда з шкільним офіцером поліції «Стоп булінг» | 5-8 кл | квітень | ЗДНВР Бородіна О.В. |
9. | Бесіда з шкільним офіцером поліції «Стоп булінг» | 9-10 кл | березень | ЗДНВР Бородіна О.В. |
10. | Виховні години за планом роботи класних керівників на теми: «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Допоможи собі, рятуючи інших», «Стережись! Бо, що посієш то й пожнеш», «Про стосунки в учнівському середовищі», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» «Кібербулінг! Який він?». | 1-11 кл | Упродовж семестру | Класні керівники |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1. | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 | Упродовж семестру | Класні керівники 1- 4 кл |
2. | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11 | Упродовж семестру | Класні керівники |
3. | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» | 9-11 | Січень | Педагог-організатор
Слободянюк А.С. |
4. | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії | 1-11 | Упродовж семестру | Класні керівникиучителі літератури, історії |
5. | Круглий стіл лідерів учнівського самоврядування «Протидія булінгу в дитячому середовищі» | 5-11 | березень | Педагог-організатор
Слободянюк А.С. |
6. | Цикл бесід з елементами тренінгу «Основи безконфліктного спілкування» | 5-9 | січень- березень | Психологи школи
5-6 класи Даниленко І.С. 7-9 класи Нікітіна М.І. |
7. | Бесіда з елементами тренінгу «Конфлікти та шляхи їх подолання» | 5-9 | квітень-травень | Психологи школи
5-6 класи Даниленко І.С. 7-9 класи Нікітіна |
8. | Перегляд тематичних кінофільмів з подальшим обговоренням і розробкою пам’ятки по протидії булінгу. | 9-11 | Березень-ківтень | психолог школи Нікітіна М.І.
Соціальний педагог Даниленко І.С. |
Психологічний супровід | ||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату класу
(за запитом) |
1-11 | Упродовж семестру | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
2 | Спостереження за стилем спілкування між здобувачами освіти під час навчального процесу
(за запитом) |
1-11 | Упродовж семестру | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу (за запитом) | 1-11 | Упродовж семестру | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу (згідно плану роботи психологів) | 1-11 | Упродовж семестру | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
Робота з батьками | ||||
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини (за запитом) | 1-11 | Упродовж семестру | психологи школи Даниленко І.С., Нікітіна М.І. |
3 | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | 5-7 | Січень – березень | Психолог школи
Нікітіна М.І. |
4 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки | Упродовж семестру | ЗДНВР Бородіна О.В. |